Jessica Piasecki

Tanssinopettaja

nykytanssi

Jessica on valmistunut vuonna 2019 tanssitaiteilijaksi Taideyliopiston Teatterikorkeakoulusta, jossa hän fokusoitui opiskelemaan kollektiivista työskentelemistä, nykytanssia ja teosten toteuttamista ideatasolta esityksiksi.

Hän on viettänyt ison osan elämästään kehollistellen ystäviensä kanssa hyvin erilaisilla tanssitunneilla, kesänurtseilla, kilpailuissa, keikkatreeneissä, maailmalla ja juhlissa. Tanssitaiteen kentällä Jessica toimii opettajana sekä projektipohjaisena koreografina ja esiintyjänä. Lyyriset hahmotelmat ja kehon hahmous liikkuvat vahvasti mukana hänen taiteellisessa työstämisessään kuten myös itse työskentelykulttuurin räätälöiminen ajankohtaisia haluja huomioiden.

Jessica lähestyy tanssia hyväilevän ja kujeilevan tiimityönä. Hänen ohjaamiaan tunteja koostaa mm. kokonaisvaltainen kehonhallinnan harjoittaminen, liikkeellinen ilakointi, release- ja lattiatekniikka, partnerointi, tehtäväimprovisaation kautta fiilistelevä kehollisteleminen ja kertova kehollistaminen, liikesarjan raameissa runoilu, sekä vauhdista ja tasa-painosta nautiskelu.

Aikaraamina Jessica haluaa luoda tanssitunnista sellaisen, jossa voi nautiskelun lomassa kehittää jäntevästi omia intohimojaan, ja paikkana sellaisen, jossa omat intohimot ja identiteettikuvat voivat itseään rajoittamatta vaihdella vaikka viikottain. Jessica on opettajana innostuva, lempeä ja vuorovaikutteinen. Tunneilla on tilaa oppilaiden omille tavoitteille, jotka ovat luonnollisesti toisistaan erilaisia ja niitä kannustetaan reflektoimaan. Siten voi salissa myös yhdessä huoletta inspiroitua, kokeilla, möhlätä, tykitellä, tarkastella, fiilistellä, onnistua ja hölmöillä.

Vapaa aikanaan Jessica mielellään leikkii ja pelailee, opiskelee horoskooppeja, on mukavasti, käy Tai chi -treeneissä, vesijuoksee ja havainnoi olemistaan suhteessa ympäristöönsä.

Tanssiessaan ilakoivat kehon logiikka ja draama, latautuen ja kukkien puroutuu dynamiikka.

Tanssin ilo

Tanssi on parasta silloin kun se on samalla hauskaa ja kehittävää.

Yksilöllisyys

Huomiomme oppilaan omat tavoitteet, kehon ja eri ikäkausien kehityksen.

Oppilaslähtöisyys

Aktiivinen oppija on meillä keskiössä. Erilaisuus on rikkaus.

Luovuus

Tanssitaiteen ammattilaiset auttavat löytämään oman tavan tanssia.

Vuorovaikutus

Ryhmässä toimiminen, rakentavan palautteen saaminen ja antaminen.