Tanssilajit

Aikuisten tunnit

Lajien kirjo

Jos haluat liikettä elämääsi, tule tanssimaan aikuisten tanssitunneillemme! Lajivalikoimastamme löytyy monenlaisia tapoja pysyä kunnossa, kehittää koordinaatiota ja jaksamista, iloita luovuuden virtaamisesta ja löytää samanhenkistä seuraa. Olit sitten aloittelija tai jo kokenut tanssija, sopiva tunti löytyy varmasti. Tule mukaan lämminhenkiseen yhteisöömme oppimaan uusia asioita ja nauttimaan liikkeen voimasta.

Tyylit

Monipuolinen valikoima tanssityylejä.

Baletti

Baletti on myös erinomainen tukilaji muille tanssin lajeille, ja sen voi aloittaa aikuisenakin. Aikuisten tunteja on alkeista jatkotasolle saakka. Baletinliikekieli tavoittelee linjakkuutta, sulavuutta sekä keveyden ja vaivattomuuden illuusiota. Baletin teknikkaa on kehitetty jo vuosisatoja ja se tuo tanssijalle vartalonhallintaa, notkeutta ja voimaa.

Nykytanssi

Nykytanssi on monipuolinen tanssilaji, jonka tunneilla opit kehonhallintaa, tanssi-ilmaisua ja -tekniikkaa. Nykytanssissa on monia erilaisia tyylejä opettajasta riippuen. Yhteistä tyyleille on kehon toimivien linjauksien harjoittaminen, tilan monipuolinen käyttö sekä mielen ja kehon yhteyden löytäminen. 

Nykyflow

Nykyflow:ssa keskitytään pitkiin tanssisarjoihin ja heittäydytään liikkeen virtaan. Tanssilliset sarjat ovat monipuolisia ja sisältävät eri liikelaatuja ja vahvaa ilmaisua. Välillä keskitytään pehmeään ja herkkään, toisinaan vahvaan ja aksentoituun, joskus taas terävään tai hyppivään liikkeeseen. Monipuolista liikettä, energiaa, hyvää mieltä ja tanssin iloa!

Jazztanssi

Jazztanssi on rytmiä rakastavan tanssijan lempilaji. Siinä korostuvat tanssijan suhde musiikkiin sekä erilaiset liikelaadut, kuten aksentit ja venyvä liike. Jazztanssitunneilla harjoitellaan sopivasti haastavaa liikettä, kehonhallintaa ja ilmaisua. Tärkeää on myös luovuutta tukevat harjoitteet sekä improvisaation tuominen luontevaksi osaksi tanssia.

Street

Street -tunnilla katutanssin eri tyylit ja suuntaukset tulevat tutuiksi. Lisäksi sekoitamme katutanssiin mausteita jazztanssista. Tunnilla koko keho pääsee liikkumaan monipuolisesti rytmikkään musiikin tahdissa. Luvassa on rentoa meininkiä ja katu-uskottavia biittejä!

Sweat Street

Sweat Street-tunnilla treenataan hyvän musiikin tahtiin street-lajien tunnelmissa. Tämä energinen tunti pitää sykkeen korkealla ja tunnelman katossa, yhdistäen tanssin ja kuntoharjoittelun parhaat puolet. Tunnille voi osallistua myös ilman aikaisempaa tanssikokemusta. 

Tanssiakrobatia

Tanssiakrobatiatunnit ovat tanssijoille suunnattua perusakrobatiaa, jossa voi turvallisessa ympäristössä kokeilla uusia asioita, harjoitella temppuja ja löytää uskallusta liikkumiseen. Tunneilla tehdään karkeamotorisia harjoitteita, pelataan pelejä ja temppuillaan capoeiran ja breakdancen hengessä.

Afro

Afrotanssi on ilmaisurikas, rytmeillään valloittava tanssilaji, joka energisoi kehon ja mielen.  Afro parantaa kehon liikkuvuutta, rytmitajua ja kohentaa kuntoa. Tunneilla tanssin ja rytmin ilo sekä vauhdikas meininki sekoittuvat sopivaan määrään itsensä haastamista. 

Barre

Barre on koko kehon kokonaisvaltainen treeni, joka tehdään balettitankoa eli barrea apuna käyttäen. Tunnilla vahvistetaan erityisesti syviä tukilihaksia – keskivartaloa, reisiä ja pakaroita, eli juuri niitä lihaksia, joita istumapainotteinen elämäntapamme laiminlyö. 

Voimabarre

Voimabarre-tunti on energinen ja tehokas koko kehoa sopivasti haastava treenitunti. Tunti lainaa baletin elementeistä muodostaen voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa kehittävän harjoituksen. Käytämme tunnilla kevyitä käsipainoja ja kuminauhoja treenin tueksi. Voit odottaa monipuolista ja hikistä harjoitusta, joka haastaa sekä kehoa että mieltä.

Dynamic Stretch

Dynamic stretch-tunnilla keskitymme rentouttaviin ja kehoa huoltaviin venytyksiin, jotka parantavat liikkuvuutta ja lievittävät lihasjännityksiä. Tunnilla käydään läpi koko keho hengitystä kuunnellen, sekä käyttäen apuna välineitä kuten kuminauhoja. Voit odottaa lähteväsi tunnilta sekä energisoituneena että rauhallisena. 

Jooga

Jooga on ikivanha alunperin intialainen menetelmä terveyden ja hyvinvoinnin kohentamiseksi. Asanat l. jooga-asennot vahvistavat, kehittävät liikkuvuutta ja parantavat kehonhallintaa. Joogatunneilla opit asanoiden tarkat (= terveelliset) linjaukset. Käytämme apuvälineitä, kuten seinää, palikoita, vyötä ja tuoleja tarvittaessa. Niiden avulla asanoita voidaan varioida ja mahdollistaa erilaisiin tarkoituksiin ja erilaisille oppilaille.

Pilates

Pilates on kehonhallintajärjestelmä, jonka avulla parannetaan ryhtiä, voimatasapainoa sekä liikkuvuutta. Turvallinen kehoa huoltava laji sopii myös niille, jotka eivät ole aikaisemmin harrastaneet liikuntaa. Tanssin harrastajille hyvä lisätreeni, joka tukee erityisesti tanssissa vaadittavaa kehon hallintaa.

Senioreiden pilates

Senioreiden Pilates on kehonhuoltotekniikka, jonka avulla harjoitetaan liikkuvuutta, kehotietoisuutta ja keskivartalon hallintaa. Senioreiden Pilates on turvallinen kehoa huoltava laji, jossa otetaan erityisesti huomioon osallistujan fyysiset lähtökohdat. Tunneilla edetään rauhallisesti osallistujien lähtötason mukaan.

Senioreiden tanssi

Senioreiden ikiomat tanssitunnit sisältävät tanssilllisia sommitelmia, luovia harjoitteita ja lisäksi tunneilla improvisoidaan. Tunneilla harjoitellaan nykytanssiin pohjautuvaa tanssitekniikkaa jokaisen omista lähtökohdista. Ryhmän toiveiden mukaisesti saatamme työstää esityksiä. Tunteihin sisältyy myös kehon toimintaa tukevia koordinaatio- , tasapaino- ja rentoutusharjoituksia. Aikaisempaa tanssikokemusta ei tarvita. Oma innostus riiittää. Tunti on tarkoitettu senioreille ja sellaiseksi itsensä tunteville. Olet lämpimästi tervetulut sellaisena kuin olet! Huom! Edullinen eläkeläishinta 60e/lukukausi.

Tunnit

Ilmoittaudu tunneille järjestelmämme kautta. Katso myös lukujärjestys ja hinnastomme.

Baletti

Nykytanssi

Nykyflow

Jazztanssi

Lyrical jazz

Tanssiakrobatia

Senioreiden tanssi

Senioreiden pilates

Street Dance

Sweat street

Afro

Pilates

Jooga

Äiti ja vauva
Pilates&Barre

Barre

Voimabarre

Dynamic stretch

Ilmoittautuminen 6.5.2024 alkaen lukuvuodelle 2024-2025.